Reklamační řád

Reklamační řad

Internetový obchod silakrasy.cz

 

  1. Obecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. 40/1964 Sb. občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), zákon č. 89/2012 Sb. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavírané na dálku nebo smlouvy uzavírané mimo obchodní prostory prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 634/1992 Sb. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu, ve znění pozdějších předpisů. A upravuje právní vztah mezi prodávajícím, kterým je:

1.2.Prodávajícím je společnost

Obchodní název: Ján Chovančák ml.
Místo podnikání: 02713 Suchá Hora 198, Slovenská republika

Vedeno v evidenci Okresního úřadu Námestovo

Číslo v obchodním rejstříku: 560-31190
IČO: 55487645

ČÍSLO DIČ: 1129056951

DIČ DPH: SK1129056951
Bankovní účet: SK445600000000000000007522750003

Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty

 

(dále také jen “ prodávající“ nebo „obchodník„) a každá osoba, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízených prodávajícím na internetových stránkách prodávajícího a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu ustanovení Všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na internetových stránkách prodávajícího, tohoto reklamačního řádu a příslušných zákonů definujících spotřebitele, ve smyslu platných právních předpisů Slovenské republiky, zejména následujících zákonů: zákon č. 634/1992 Sb. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 634/1992 Sb. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 40/1964 Z.z. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů

1.3.E-mailový kontakt a telefonní kontakt na prodávajícího je:

E-mail: sila.krasy.sk@gmail.com

Tel: 0944 103 084

 

1.4 Prodávající doporučuje spotřebitelům uplatnit práva z odpovědnosti za vady zboží, zboží nebo služeb (reklamace) na adrese Ján Chovančák ml., Hlavná 198, 027 13 Suchá Hora, Slovenská republika.

 

1.5. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti kupujícího, který je spotřebitelem, při uplatňování práv z vad věci (zboží) nebo služby na základě kupní smlouvy uzavřené na dálku s prodávajícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.

1.6. Kupujícím je každá osoba (fyzická nebo právnická), která uzavřela kupní smlouvu s prodávajícím, a to prostřednictvím webových stránek prodávajícího nebo jiných prostředků komunikace na dálku.

1.7. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím webových stránek prodávajícího nejedná v rámci své podnikatelské činnosti.

1.8.Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a prodávajícím. S výjimkou bodu 4.12. tohoto reklamačního řádu (prohlášení prodávajícího o záruční době v případě, že kupující nejedná v postavení spotřebitele).

1.9. Produkty (dále také jen „Položky“ nebo „Produkty“) jsou zboží, služby, které jsou určeny k prodeji a jsou také zveřejněny na webových stránkách Prodávajícího.

1.10.Pojem Produkty zahrnuje také elektronický obsah, který není dodáván na hmotném nosiči.

  1. Odkazy

2.1. Odpovědnost prodávajícího za vady zboží nebo služeb (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vzniknout) u fyzických osob, které při uzavírání kupní smlouvy nejednají v rámci své podnikatelské činnosti (spotřebitelé), se řídí obecnými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, jakož i zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího a zákon č. 634/1992 Sb. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele.

2.2. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv z odpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnickou osobou nebo fyzickou osobou podnikatelem jednajícím v rámci své podnikatelské činnosti /osoby, které nejsou v postavení spotřebitele/, se řídí zákonem č. 89/2012 Sb. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. S výjimkou bodu 4.12. tohoto reklamačního řádu (prohlášení prodávajícího o záruční době v případě, že kupující nejedná v postavení spotřebitele).

2.3.Ve smyslu § 3 odst. 1, lit. n), zákon č. 102/2014 Sb. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné konkrétní relevantní kodexy chování, ke kterým by se prodávající zavázal, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel vymezujících chování prodávajícího, k jejichž dodržování se prodávající zavázal, a to ve vztahu k jedné nebo více konkrétním obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud nejsou stanoveny zákonem nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné moci), které se prodávající zavázal dodržovat, a způsob, jakým se s nimi spotřebitel může seznámit nebo získat jejich znění.

III. Odpovědnost prodávajícího za vady výrobků (zboží a služeb)

3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží) nebo službu v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, tj. v požadované kvalitě, množství a bez vad (věcných, právních).

3.2.Kupující je oprávněn si prodávanou věc nebo službu před převzetím prohlédnout.

  1. Záruční doba

4.1. Záruční lhůty začínají běžet od převzetí předmětu nebo služby kupujícím. Má-li být předmět koupě uveden do provozu jiným podnikatelem než prodávajícím, počíná záruční doba běžet až ode dne uvedení předmětu koupě do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí předmětu koupě a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost k provedení servisu.

.

4.2. Nejedná-li se o věci, které se rychle kazí, nebo o věci použité, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka). Záruční doba je 24 měsíců. Pokud je na prodávaném předmětu, jeho obalu nebo přiloženém návodu vyznačena doba používání, záruční doba neskončí před uplynutím této doby.

4.3.Pokud se jedná o použitou věc, mohou se kupující a prodávající dohodnout na kratší záruční době, nejméně však 12 měsíců.

4.4.U předmětů, které jsou určeny k dlouhodobému používání, stanoví zvláštní předpisy záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba delší než 24 měsíců se může vztahovat pouze na část položky.

4.5.Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout písemnou záruku (záruční list). Pokud to povaha předmětu umožňuje, stačí místo záručního listu vystavit doklad o koupi.

4.6. Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu nebo v inzerátu může prodávající poskytnout záruku nad rámec záruky stanovené tímto zákonem. Prodávající uvede podmínky a rozsah této záruky v záručním listě.

4.7.Záruční lhůty začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Má-li být předmět koupě uveden do provozu jiným podnikatelem než prodávajícím, počíná záruční doba běžet až ode dne uvedení předmětu koupě do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu do tří týdnů od převzetí předmětu koupě a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost k provedení služby.

4.8.Při výměně nového kusu za nový kus začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového kusu.

4.9.Pokud je nahrazována část nové položky, pokud to povaha položky umožňuje. Záruční doba na tento díl začne znovu běžet od převzetí nového kusu. Totéž platí v případě výměny části předmětu, na který se vztahuje záruka.

4.10.Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.

4.11.Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zanikají, pokud nebyla uplatněna v záruční době.

4.12.Po § 429 odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb. obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů, prodávající prohlašuje, že v případě délky záruční doby v obchodních vztazích mezi prodávajícím a kupujícím, který nevystupuje v postavení spotřebitele, přebírá prodávající záruku za jakost zboží a služeb v délce 12 měsíců.

Záruční doba začíná běžet v souladu s ustanoveními čl. IV bod 4.1 tohoto reklamačního řádu.

  1. Postup při uplatňování odpovědnosti za vady (reklamace)

5.1.Spotřebitel může uplatnit reklamaci na adrese uvedené v bodě 1.4. tyto RP. Spotřebitel může podat reklamaci také v kterékoli provozovně prodávajícího, kde je možné reklamaci přijmout s ohledem na prodávané výrobky nebo poskytované služby, nebo u určené osoby. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby při uplatnění reklamace předložil fakturu, záruční list nebo jiný doklad prokazující nákup reklamovaného výrobku u prodávajícího. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby při uplatnění reklamace popsal vadu zboží nebo služby. Kupující může uplatnit reklamaci u prodávajícího také prostřednictvím třetích osob.

 

5.1.1. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby v zájmu urychlení reklamačního řízení uplatnil reklamaci spolu s podrobným popisem vady zboží a dokladem prokazujícím nákup zboží u prodávajícího (např. doklad o zaplacení, faktura, záruční list).

5.1.2.V případě reklamace prodávající doporučuje zaslat zboží doporučeně. Prodávající nedoporučuje zasílat zboží na dobírku, která nebude prodávajícím akceptována.

5.1.3.Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace. Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, je prodávající povinen doručit spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li spotřebitel možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

5.1.4. Prodávající je povinen vystavit písemný doklad o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace, pokud lhůta pro její vyřízení začala běžet ode dne doručení předmětu reklamace prodávajícímu.

5.1.5. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jeho odůvodněným zamítnutím,

5.2.Vyřízením reklamace není dotčeno právo spotřebitele na náhradu škody podle zvláštního předpisu.

5.3.Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. (m) zákona č. 250/2007 Sb. ve znění pozdějších předpisů(vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemnou výzvou k převzetí plnění nebo jejím odůvodněným odmítnutím) ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména je-li nutné složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení stížnosti se stížnost vyřídí ihned; v odůvodněných případech lze stížnost vyřídit i později, vyřízení stížnosti však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne podání stížnosti. Dojde-li k převzetí předmětu reklamace prodávajícím v den pozdější, než je den uplatnění reklamace, počínají lhůty pro vyřízení reklamace podle tohoto odstavce běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím, nejpozději však od okamžiku, kdy prodávající znemožní nebo zmaří převzetí předmětu reklamace. Po uplynutí reklamační lhůty má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy nebo má právo na výměnu výrobku (který je předmětem reklamace) za nový výrobek.

5.4.Pokud Spotřebitel uplatnil reklamaci Výrobku během prvních 12 měsíců od jeho zakoupení, může Prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze po Spotřebiteli požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení nebo jiných nákladů spojených s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne uplatnění reklamace.

5.5.Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, je osoba, která reklamaci vyřídila, povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel výrobek zaslat k odbornému posouzení. Pokud je výrobek zaslán určené osobě k odbornému posouzení, nese náklady na odborné posouzení, jakož i veškeré další přiměřeně vynaložené náklady, prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li spotřebitel odborným posouzením odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; záruční doba po dobu odborného posouzení neplyne. Prodávající je povinen uhradit spotřebiteli do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i veškeré související účelně vynaložené náklady. Opětovně uplatněný nárok nelze zamítnout.

5.6. Spotřebitel má právo na náhradu nutných nákladů (zejména poštovného, které spotřebitel uhradil při zaslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním jeho oprávněných práv z odpovědnosti za vady zboží a služeb. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží nebo služby má spotřebitel rovněž nárok na náhradu nákladů spojených s tímto odstoupením.

5.7.Požadavky na odborné posouzení uvedené v bodě 5.4 tohoto článku:

Odborný posudek musí obsahovat:

  1. (a)identifikaci osoby provádějící odborné posouzení,
  2. (b) přesnou identifikaci posuzovaného výrobku,
  3. (c) popis stavu výrobku,
  4. (d)výsledek posouzení,
  5. (e)datum odborného posouzení.

5.8.Pokud to povaha výrobku umožňuje, spotřebitel při uplatnění reklamace předá výrobek prodávajícímu (určené osobě). Neumožňuje-li povaha výrobku doručení výrobku prodávajícímu (určené osobě), může spotřebitel při uplatnění reklamace požadovat odstranění vady v místě, kde se výrobek nachází, nebo se s prodávajícím (určenou osobou) dohodnout na způsobu přepravy výrobku.

5.9. Do záruční doby se nezapočítává doba od uplatnění práva z odpovědnosti za vady do doby, kdy byl kupující povinen věc po provedení opravy převzít. Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o tom, kdy bylo právo uplatněno, a o provedení opravy a době jejího trvání.

 

  1. Práva kupujícího při uplatnění odpovědnosti za vady

6.1. Jedná-li se o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.

 

6.2.Kupující může namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

 

6.3.Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

 

6.4. Vyskytne-li se na věci vada, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva náleží kupujícímu, jde-li o vady odstranitelné, ale kupující nemůže věc řádně užívat pro opětovný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

 

6.5.Pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

 

VII. Závěrečná ustanovení

7.1. Tyto Zásady podávání stížností jsou nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek a Zásad ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů na těchto webových stránkách. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů a Oznámení o ochraně osobních údajů této webové stránky jsou zveřejněny na doméně webové stránky prodávajícího.

7.2. V případě změny Reklamačního řádu se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí Reklamačním řádem platným a účinným v době uzavření Kupní smlouvy až do jejího ukončení.

7.3. Tento reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na webových stránkách prodávajícího dne 13.05.2024.

 

Tento eshop je certifikován
http://www.pravoeshopov.sk

 

 

× Máte otázku?